Populaire berichten

woensdag 23 september 2015

Darmreiniging voor ADD

Ik heb het gewoon gedaan, ik weet niet of het gaat werken en of ik er goed aan doe om het zo te doen, maar dat zien we dan wel weer en eigenlijk gaat de twijfel dan vooral om de portomonnee. Ik heb probiotica en oxipowder besteld om de darmen te reinigen. Daarnaast ook nog een eiwitshake voor de nodige proteines.
Coco vertelde gisteren dat ze nog steeds erg last heeft van erge drukte in haar hoofd, van de vragen die ze zichzelf stelt, en of ze deze wel zelf stelt, alsof er iemand anders in haar hoofd zit. Flitsen en beelden die voorbij komen.


Bij mij gingen alarmbellen rinkelen van schizofrenie. Bij haar ook, ze twijfelt al jaren. Ik denk dat ze heel hooggevoelig is en dat ze wellicht beter af zou zijn met een bezoek aan een paragnost dan de psychiater. Niet dat ze daar nu heen gaat, maar voor de toekomst. Coco heeft al aangegeven te weigeren medicatie te slikken voor de drukte in haar hoofd.
Ik heb haar uitgelegd dat er vele onderzoeken zijn geweest bij mensen met schizofrenie, maar ook mensen met ADD waarbij de voeding is aangepast en dat het veranderen van je voeding echt kan helpen. Van te voren had ik al gezegd dat wat ik haar ga vertellen ze waarschijnlijk toch niet gelooft. Want alles wat je moeder verzint is stom en niet waar.
Dus ik vertelde het haar en ze ging niet ageren, dacht er over na. Coco eet heel haar leven al vegetarisch, ze weigert supplementen te slikken en eet niet voldoende eiwitten.
Nu dacht ik als ik nu een goede rawfood eiwitten shake voor haar bestel, dan drinkt ze iedere dag de eiwitshake om haar voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast wil ik aan haar darmwerking werken door een kuur met de probiotica en oxipowder, deze meng je dan door de shake.
Ik heb dit nog niet met haar overlegt. Mocht ze echt weigeren, dan heb ik voor bijna €100,- poeders gekocht die ik zelf op ga maken, wat natuurlijk ook goed is. Maar het is in eerste instantie voor Coco.

Het Oxypowder heb ik zelf nog nooit gebruikt maar het schijnt erg goed te zijn om de afvalstoffen en ontlasting, die aan je darmwand blijven plakken, los te maken zodat deze  afgevoerd kan worden. Soms is het troep van jaren. Niet dat Coco zo slecht eet, maar er gaat toch altijd naast de sla ook hagelslag, koekjes en chips in. De probiotica herstelt de darmflora zodat de spijsvertering beter en voedingstoffen beter opgenomen worden.

De proteineshake bevathennep proteïnepoeder, zonnebloempit-proteïnepoeder, gerstegraspoeder, pompoenpit-proteïnepoeder*, lucumapoeder, mesquitepoeder, macapoeder en vanillepoeder. 
Het leek me een shake die qua smaak wel ok was en ook de nodige energie verschaft doordat er veel enzymen en mineralen in het gerstegraspoeder zitten.
De maca heeft spieropbouwende eigenschappen en geeft energie, iets wat Coco wel kan gebruiken. En de lucuma, mesquite en vanillepoeder geven een lekkere zoete smaak, volgens de verpakking.

Ik wilde eerst erwten- eiwitpoeder kopen, maar het schijn eiwitten uit zaden beter opgenomen worden dan eiwitten uit peulvruchten. Ik ga dit poeder mengen met fruitsap, meestal hebben we Perelaere of Appelaere in huis. 

Alhoewel ik denk en hoop dat Coco geen schizofrenie heeft, kijk ik wel naar de overeenkomsten met ADD en ADHD. Op deze pagina van het SCdieet kun je lezen over het verband tussen het eten van granen en schizofrenie. De overeenkomst is dat ADD/ADHD dezelfde voedingsadviezen krijgen. Dit komt doordat de oorzaak van veel psychische aandoeningen terug te leiden is naar de werking van de darmen. Zoals je kunt lezen in mijn vorige blog over dopaminetekort.
De oorzaak is de slechte werking van de darmen. 
Een eerste stap in de behandeling is dan naar mijn idee en die van vele andere voedingstherapeuten, om de werking van de darmen te herstellen. 
En dat ga we nu proberen. 
De poeders heb ik besteld op Rawfoodvena.nl. Een website waar ik nog niet eerder was geweest, maar die wel goede producten hebben voor een gezonde leefstijl. (Nee, dat hoeft niet perse rauw voedsel te zijn.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten